카테고리 없음

MS Word과 Outlook를 통한 DM 광고 이메일 보내기

saltdoll 2018. 8. 24. 08:43
반응형

예전에는 홍보 이메일을 보내려면, DM 이메일을 보내는 전문 프로그램을 사용 했었답니다.

그러나 요즘은 MS Office 의 제품군이 Word와 Outlook를 이용해서, 홍보 이메일을 보낼 수 있답니다.

속도나 편집이 편리해서, DM 이메일을 많이 보내는 분들에게는 유용한 기능이 될 것 같습니다.

 

 

[ Word 2016 메일보내기(편지: Mailings) ]

Word에 있는 편지(Mailings)기능을 이용해서, DM 이메일 보내기 

 

[편지 > 편지 병합 시작 > 전자메일메시지] 

메일 보내기 형태의 선택입니다.

Word의 편지 기능을 이용한, 전자 메일 메시지

 

 

[받는 사람 선택 > 기존목록사용]

엑셀 파일이나, 기존의 메일목록 파일을 선택 / 또는 직접 입력

이메일 받은 사람 추가하기

 

[받는 사람 목록 편집]

- 중복된 항목 찾기, 주소 유효성 검사 (주소 유효성 검사는 Side 프로그램을 사용하고 있습니다.)

이메일 중복을 체크합니다.

 

[완료 및 병합 > 전자 메일 메시지 보내기]

- 해당 버튼을 누르면, 이메일의 제목과 받는 사람의 정보의 Field를 선택해야 한다.

- 선택이 완료되면, Outlook의 Default 계정(Sender,Data Files)의 정보를 통해서 전송함.

(종종 이메일이 오류가 있으니 확인을 눌러줘야 한다.)

최종 E-mail 보내기 처리

 

경험상 2,600통의 DM을 보내는데, 약40분정도 걸렸다.

나눠서 보내기등 여러가지 방법을 이용해서 전송가능.

출처: https://support.office.com/en-us/article/mail-merge-using-an-excel-spreadsheet-858c7d7f-5cc0-4ba1-9a7b-0a948fa3d7d3

 

 

[ Outlook을 통한 Sender보낼떄 보내는이 변경하기 ]

DM의 경우 메일 보내는 사람을 noreply@abc.com이라던지.

개인 메일이 아니라, promotion계정을 만들어서 보내는 것이, 전송실패(이메일오류)의 메일을 따로 받는 것이 유익하다.

그렇다면, Work의 Mailing에서 보내는 메일의 보내는 사람을 변경하는 법을 알아보자.

 

Outlook에서 보내려는 계정 정보를 "기본값으로 설정(Set as Default)"을 선택해야 합니다. 

(1) 전자 메일(E-mail) 에 Set as Default를 선택한다.

(2) 데이터 파일(Data Files)의 Set as Default를 선택합니다.

Sender를 변경해줘야 합니다.

 

 

 How to change the sender's email address in mail merge with word?

 To change the sending email address on a mail merge in Word 2013 you will need to make some changes in your corresponding Outlook 2013 account first.

 

1. Add the email account you wish to send FROM to your Outlook account,

2. Set it as the default email by going to File/Account Settings/Account Settings and clicking on the email you want.

3. Click on Set as default - a check mark will appear next to the account.

 

4. Then go to File/Options and under the Mail Category/Send Options make sure that the "Always Use the Default Email to Send Messages" is checked off.

 

5. Save and Exit.

 

Word and Outlook will now use whatever is marked as the default email as the sending email address on a mail merge.

 

Thanks for reading - please let me know if it helps!

Hi.  Thanks for these steps.  It helped me 50% with mail merge.  I believe this should work if you have one email account setup in your MS outlook.  In my case using Outlook 2013, I have 2 accounts, and even if I set as default my account 2, it will always send using account 1.  Following the steps above, plus adding the missing step, gets my mail merge to work:

 

6. In Outlook 2013, click File > Account Settings > Account Settings... 

7. Click "Data Files" tab

8. Click to Select the Name of the PST file of the email address that you want to set as default.

9. Click Set as Default.  Close the Account Setting tab and you're good to go with the MSWord Mail Merge.

 

참고: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_windows8-mso_2013_release/how-to-change-the-senders-email-address-in-mail/86110d33-3330-45b3-a7d4-dc9a5cf2e528 

 

반응형
도움이 되셨다면 하트모양의 "♡ 공감"을 눌러주시면 큰 격려가 됩니다.
(로그인하지 않으셔도 가능)